Rose Gold is Bro’s Gold

Apple iPhone 6s Buyers, Rose Gold Is Bros’ Gold

Pink is the new black.

Este articulo describe como en la venta del Iphone 6s, el color rosado (claramente destinado por la compañía para las necesidades y gustos “delicados” y “femeninos” de las mujeres) resulto ser un hit entre los compradores masculinos.

“Analyst checks revealed that rose gold was popular among the enthusiasts who waited in line Friday to be among the first to lay their hands on the latest iPhone. FBR Capital Markets analyst Daniel Ives estimates 35 percent of customers interviewed during its store checks said they to planned to buy this color, suggesting it’s a major selling point”.

“There’s enough guys getting rose gold that it should be called bros’ gold,” said Dan Bentley, a 33-year-old Twitter developer who showed up at San Francisco’s Union Square store as it was opening Friday to switch from an Android device to an iPhone — his first since 2007.
“That’s the only reason — the color,” Stern said. “Preorder was sold out in that color. I’ve never been in line for anything before but I’m just so desperate to upgrade.”

Este tipo de eventos nos permite ver que los códigos binarios heteronormativos del color impuestos por la sociedad, y las compañías, son tan solo eso, imposiciones; pero el público no siempre se conforma a esto sino que actúa de acuerdo a sus propios gustos individuales.

Alejandra Herrera

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s